Wanneer: 17 maart 2019 - 23 juni 2019Afgelopen

Tijdens de colleges in NEMO Science Museum ga je samen met een wetenschapper op zoek naar het antwoord op vijf verschillende vragen. Het is lekker interactief en je leert er veel van. In de eerste lezing legt wiskundige Han Peters uit waarom slakkenhuizen niet vierkant zijn. En als je een hekel hebt aan wachten, kom dan naar de lezing op 14 april van hersenwetenschapper Tonny Mulder. Hij legt namelijk uit wat wachten met je hersenen doet. Maar ook vampiers krijgen aandacht in deze reeks. Scheikundige Bas de Bruijn vertelt over de kleur van bloed en de legende van vampiers. En of we in de toekomst gaan wonen op de maan? Daar geeft sterrenkundige Lucas Ellerbroek antwoord op in de laatste lezing van deze reeks. De lezingen vinden plaats op zondag en zijn voor kinderen van 8 tot en met 12 jaar. De colleges worden georganiseerd door NEMO Science Museum en de Universiteit van Amsterdam.