Wanneer: 7 februari 2021 - 13 juni 2021Afgelopen

Tijdens de colleges in NEMO Science Museum ga je samen met een wetenschapper op zoek naar het antwoord op vijf verschillende vragen. Het is lekker interactief en je leert er veel van. We laten je zien hoe je met wiskundige modellen orde kunt creëren in de chaos, hoe VR- en AR-technieken gebruikt worden in de wetenschap, hoe nieuwe natuur gemaakt wordt, hoe de natuur een handje helpt in de strijd tegen plastic en hoe we zwarte gaten kunnen zien. De colleges worden georganiseerd door NEMO Science Museum en de Universiteit van Amsterdam. Door de coronamaatregelen heeft het museum besloten de reeks te verplaatsen naar het voorjaar van 2022. Te zijner tijd zal de reeks weer aangeboden worden. De deelnemers kunnen kiezen om hun inschrijving ook te verplaatsen naar deze vooruitgeschoven colleges of om zich in te schrijven voor de najaarscolleges 2021. De deelnemers ontvangen van het museum hier meer informatie over.