>Datum en onderwerpen

Wanneer: 19 september 2021 - 19 december 2021Vol

Onderwerpen:

Voor:

In het najaar van 2021 duiken we samen met wetenschappers in de wereld van skeletten en botten. Ben jij klaar om in je eigen lijf te stappen? Ontdek bijvoorbeeld hoe een bot groeit en waarom jij geen vleugels maar armen hebt. Of waarom een slak geen botten heeft? En als je een bot vindt, hoe weet je dan van welk dier het is? Elk college start met een kort verhaal uit een boek uit de bibliotheek. Daarna vertelt een wetenschapper van de Universiteit Utrecht aan de hand van dat verhaal over zijn of haar eigen onderzoek. Vier verhalen en vier onderzoeken: van het repareren van bot met een 3D printer tot het maken van skeletselfies met magneten. Onderzoek en ontdek zelf alles over botten in vier colleges van UMU, hét onderzoeksmuseum van Nederland, en de Bibliotheek Utrecht.