Wanneer: 10 april 2022 - 3 juli 2022Vol

Nieuwsgierige kinderen kunnen in het Markiezenhof terecht voor een nieuwe collegereeks van de MuseumJeugdUniversiteit. De collegereeks gaat over lucht, wolken en wind en sluit mooi aan bij de tentoonstelling 'Hoge Luchten', met schilderijen van het Rijksmuseum. Een meteoroloog vertelt je hoe je het weer kunt voorspellen aan de hand van wolken, en wat zeggen luchten op (oude) schilderijen ons? Samen met een filosoof ga je filosoferen vanuit de lucht. Hoe hoog kun jij denken? Stel je eens voor dat je hoog in de lucht zou vliegen als een vogel... In het laatste college leert een wetenschappelijk onderzoeker bij het KNMI je alles over de wind, waarom waait de wind? Waarom waait het op de ene plaats hard en op de andere plaats helemaal niet?